Heder til Lofotprodukt

Lofotprodukts fabrikkanlegg på Storeidøya.

Lofotprodukts fabrikkanlegg på Storeidøya. Foto:

Artikkelen er over 4 år gammel

Lofotprodukt AS fikk to priser under Annonsørforeningens prisutdeling ANFO Effekt denne uken.

DEL

Opprinnelig publisert i Lofot-Tidende

Prisutdelingen ANFO Effekt er Annonsørforeningens virkemiddel til å fremme fremragende, målrettet og dokumenterbart markedsføringsarbeid. På utdelingen torsdag denne uken var Lofotprodukt en av over 100 ulike bedrifter som konkurrerte om heder og ære for sine markedsføringscaser.

I konkurransen ble det delt ut to «hederspriser», der vant Lofotprodukt årets «Innsiktspris», med blant annet følgende begrunnelse: «Ledelsen i TNS belønner vinner av årets innsiktspris for det strategiske forarbeidet og hvordan uttak av kommunikasjonsstrategien på en elegant måte bygger en bro og forankring mellom merkets navn og identitet, produktets basisegenskaper og assosiasjonene som det skaper.»

- Jeg ble overveldet da Lofotprodukt ble ropt opp som vinner av årets Innsiktspris. Som «førstereisgutt» på Anfo Effekt, med kun ett års fartstid på tv og i konkurranse med betydelige bedrifter som Tine, DNB, Mills, Lilleborg med flere, er det fantastisk gøy for oss å få en slik tungtveiende anerkjennelse. Dette viser viktigheten av det arbeidet som er lagt ned gjennom mange år for å bygge merkevaren Lofoten. Vi føler nå at vi virkelig er med i «eliteserien» av markedsførere, forteller en fornøyd markedssjef i Lofotprodukt AS, Camilla Beck Sætre.

For reklamekampanjen «Hold i torsken» vant Lofotprodukt brosnse i kategorien «Smart», som gis til den virksomheten eller det merket som best har klart å oppnå og dokumentere svært gode resultater fra sin markedsføringsinnsats, der bruken av smarte virkemidler har gitt effekt.

- Med det humoristiske, modige og differensierende caset «Hold i torsken» står Lofoten ut som en befriende underdog i konkurransen, heter det i juryens begrunnelse for tildelingen.

Artikkeltags